środa, 29 marca 2017

Terapia pedagogiczna w Centrum Rozwoju Da Vinci


Terapia pedagogiczna


Dziecko mające trudności w nauce stanowi prawdziwe wyzwanie dla nauczycieli, pedagogów, rodziców, ale również dla samych siebie. Dzieci z obniżonymi możliwościami, rozwijające się nierównomiernie, bądź z problemami natury emocjonalno - motywacyjnej narażone są na narastające, burzące poczucie własnej wartości konsekwencje i niepowodzenia szkolne. Dzieci te wymagają jak najszybszej pomocy specjalistycznej.


W tym przypadku najskuteczniejszą metodą jest indywidualna terapia pedagogiczna, która ma na celu stymulowanie i usprawnianie rozwoju ruchowego, emocjonalnego, a także funkcji wzrokowej, słuchowej oraz regulacji pracy innych zmysłów, wyrównanie braków w umiejętnościach szkolnych, niwelowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych skutków.  W czasie takiej terapii bardzo ważne jest zrozumienie i wsparcie ze strony bliskich osób.


Skuteczność takiej terapii  zależy także od tego, na ile same dzieci i ich rodzina zrozumie, na czym podlega trudność i w jaki sposób można sobie z nią poradzić.
Podczas terapii indywidualnej, prowadzący może dobierać ćwiczenia i regulować czas ich trwania, a także powtarzać je wielokrotnie w zależności od potrzeb dziecka.

W ramach terapii pedagogicznej w Centrum Rozwoju Da Vinci prowadzimy:
  • terapię dysleksji,
  • terapię dysgrafii,
  • zajęcia korygujące i wspierające rozwój równomiernego,
  • terapię ręki,
  • terapię zmysłów,
  • niwelujemy trudności szkolne,
  • wspieramy rozwój emocjonalno - społeczny,
  • budujemy poczucie własnej wartości,
a także oferujemy wsparcie psychologiczne dla dzieci i ich rodzin.


Bardzo ważnym aspektem skuteczności terapii jest systematyczność i regularna praca z dzieckiem.

Czas terapii jest uwarunkowany indywidualnie. Zaleca się co najmniej dwa spotkania tygodniowo. Bardzo ważne jest, aby kontynuować zajęcia nawet przy widocznej znacznej poprawie funkcjonowania dziecka, aby utrwalać pozytywne zmiany, gdyż brak wzmocnienia powoduje bardzo często regres.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz