czwartek, 23 marca 2017

Zajęcia popołudniowe w Centrum Rozwoju Da Vinci dla dzieci od 1 roku do 6 lat


Zajęcia popołudniowe w Centrum Rozwoju Da Vinci dla dzieci od 1 roku do 6 lat

W związku z tym, że wielu rodziców i opiekunów pyta nas jak wyglądają nasze zajęcia, postanowiliśmy umieścić taką informację na naszym blogu.

Te same zajęcia są dla dzieci młodszych (1-3 lat) i dla dzieci starszych (powyżej 3 lat). Różnią się tylko czasem trwania oraz trudnością zadań, czynności, ćwiczeń oraz zakresem poszczególnych zajęć. Blok zajęć dla dzieci starszych trwają w sumie o godzinę dłużej, ponieważ każda z części zajęć wydłużona jest o 15 min. i oczywiście dostosowana jest do wieku dzieci.

Rodzice i opiekunowie często pytają również o to, na czym właściwie polegają te zajęcia.
Zatem w skrócie:) :
Zajęcia dla dzieci 3-6 lat mamy w poniedziałki i środy od godziny 16.30-18.30, natomiast dla dzieci młodszych 1- 3 lat zajęcia odbywają się we wtorki i czwartki od 16.30 do 17.30.

W bloku jest :

1. Język angielski - nauka oczywiście metodą zabawową, piosenki, wierszyki w języku angielskim, rysunki z krótkimi opisami w j. angielskim, większość oparta na ruchu, poznawanie języka angielskiego na konkretach: przedmiotach, ubiorze, mimice twarzy, ruchu ciała.

2. Taniec i rytmika - taniec zawiera elementy tańca nowoczesnego, towarzyskiego, jazzu, klasycznego (również tańce narodowe), elementy rytmiki oraz śpiew. To są zajęcia, w czasie których dzieci zaznajamiają się z charakterystycznymi elementami kroków, figur, temperamentu poszczególnych stylów tańca. Poznają każdy taniec, aby mogły z czasem ocenić, w którym czują się najlepiej, który najbardziej im odpowiada. Tańcom narodowym, rytmice towarzyszy oczywiście śpiew.

3. Zabawy konstrukcyjne i dziecięca fizyka/matematyka:
- nauka matematyki metodą Montessori, zabawową z elementami konstrukcji z klocków dla wspomagania rozwoju percepcji wzrokowej i przestrzennej, wspomaganie procesów myślenia przyczynowo - skutkowego.
-doświadczenia i eksperymenty z klockami, patyczkami, kasztanami, wodą i wszystkim innym, na czym da się w prosty sposób pokazać dzieciom zależności i pojęcia matematyczne (objętość, pojemność, długość, szerokość, itp.), ale również fizyczno - chemiczne, np. właściwości ciał stałych, cieczy, również gazu (na przykładzie pary wodnej), itp.

4. Gimnastyka z elementami korektywy, zajęcia ogólnorozwojowe - nasze ćwiczenia oparte są na czterech metodach wspierający rozwój psychoficzyczny dzieci: Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego (W. Sherborne), Metoda Dennisona i Orffa (również oparta na muzyce, śpiewie i ruchu przy muzyce).

Poszczególne części zajęć trwają mniej więcej po około 15 min. dla dzieci młodszych oraz około 30 min. dla dzieci starszych - uzależnione jest to od aktualnej sytuacji w grupie. Jeśli prowadzący widzi, że dzieci są czymś szczególnie zainteresowane, zadają pytania, chcą kontynuować jakieś zajęcie, ćwiczenie, czynność - nie przerywa im tego. powoli dąży do zakończenia, aby płynnie przejść do kolejnych zajęć, co może się wiązać bądź ze skróceniem, bądź z przedłużeniem danej części zajęć (+/- 5 min.), tak aby w sumie zajęcia nie trwały dłużej niż 1 (dla młodszych) lub 2 godziny (dla starszych dzieci).

W każdym bloku zajęć, najczęściej pod koniec, staramy się realizować chwile relaksacji i wyciszenia dla dzieci oraz rodziców i opiekunów, jeśli są oni obecni na zajęciach. W godzinach popołudniowych po obowiązkach i zajęciach całego dnia każdy potrzebuje chwili odpoczynku... :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz